Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / Volkswagen / Volkswagen Polo anunt – mașina anului 2010

Volkswagen Polo anunt – mașina anului 2010

/
/
/
276 Views

Volkswagen Polo Design 2010

Volkswagen Polo face parte din clasa supermini a constructorului german Volkswagen, încă din anul 1975, când mașina a fost lansată.
Acest autovehicul a fost vândut atât în Europa cât și pe alte continente, iar variantele disponibile erau de la cea hatchback la sedan sau estate.
Mașina a avut parte de cinci generații, cu facelift-uri la anumite intervale de timp. Dar Volkswagen Group a mai produs și alte modele asemănătoare precum: Seat Ibiza, Audi A1 ori Skoda Fabia.
În ceea ce privește Volkswagen Polo, acesta a câștigat în 2010 trofeul „Mașina Anului” (World Car of the Year).

Iată scurta istorie a lui Volkswagen Polo:

Din anul 2014, Polo a avut cinci generații separate, identificate ca „Mark” sau „Series”.
Versiunile actualizate au fost cunoscute de atunci ca neoficiale, fiind adăugată litera F la numărul mărcii. S-a considerat că facelift-urile ar fi de fapt modele separate și deci, s-au folosit pentru ele denumiri neoficiale de la Polo Mark 1 la Mark 7, pentru anterioarele generații.
Polo are pentru fiecare model in parte câte două sau trei caractere de identificare, cu cifre romane sau cifre arabe, pentru variantele facelift cunoscute drept „Faza II”.

De-a lungul timpului, stilul caroseriei a variat. De la hatchback derivat din Audi 50, a fost comercializată o versiune salon: Volkswagen Derby.
Alte vehicule Volkswagen ce au fost construite pe diverse platforme au avut, de asemenea, ca identificare, plăcuța Polo. De pildă, hatchback-ul VW Polo Playa ce a fost comercializat și în Africa de Sud spre sfârșitul anului 1990, era de fapt un Seat Ibiza ce avea caroseria de la Polo Mark III ce, în același timp, era vândut și în Europa.
Din 1982 începând, Volkswagen vindea Polo și în Japonia, asta fiind posibil printr-un acord încheiat cu Yanase, un distribuitor japonez specializat pe partea de vehicule nord-americane și europene. Însă, până în 1997, dintre toate mașinile germanului, se pare că doar Volkswagen Polo și Golf s-au încadrat în dimensiuni, conform regulamentului guvernului japonez. Dar asta până în anul 2012 când noul model, VW Up, a fost introdus.

Despre motorizări, opțiuni și performanțe

În 1975, Volkswagen a ajutat la consolidarea hatchback-urilor de înaltă perfomanță pornind de la Golf GTI și de acolo producând pentru Polo o serie de versiuni avansate. Prima dintre acestea a fost Polo GT 1F Mark.
Ca modele suprapuse G40, au fost disponibile Mark II și II F. Modelul GT G40 era de 1,3 litri și 85 kw (114CP) și putea ajunge la 100km/h în 8.1 secunde, având o viteză maximă de 196km/h (122mph). Iar de aici, Volkswagen a stabilit o serie de înregistrări de viteză record în lume, cum sunt înregistrările claselor de 1,3 litri pentru viteza de peste 24 h și viteza pe o distanță de peste 5000 km.

În anul 2004, Volkswagen a produs o ediție limitată de automobile Mark IV Polo cu un motor de 1.8 T 132 kw (177 CP), cu disponibilitate doar în Germania. Acest model a fost bazat pe o serie de curse sub numele Polo Cup Racer hatchback și în interiorul său se găsea și cușetă în afară de scaunele de curse, standard, Recaro.
În 2006 se lansează și versiunea GTI a lui Polo Mark IV F. Acesta are stilul asemănător cu Golful GTI contemporan cu motorul pe benzină de 1,8 litri 110 kw (150CP) și viteză de 100km/h în 8.2 secunde, cu o viteză maximă de 216km/h (134mph).
Totuși, Volkswagen a construit apoi un Polo și mai rapid de atât. Acesta se numește Polo GTI Cup Edition și este disponibil cu același motor de 1.8 T, 130 kw (180CP), ce ajunge la 100km/h în 7,5 secunde și are o viteză maximă de 225km/h (140mph).

Alte modele asemănătoare Volkswagen Polo

Primul Polo a fost de fapt o versiune adaptată a lui Audi 50. Versiunile Mark I și II ale modelului Polo au fost abia apoi independente, aparținând exclusiv lui Volkswagen.
Pe măsura ce Volkswagen s-a extins, platforma Polo a fost împărțită cu alte modele de mașini.
Spre exemplu Mark IV Polo a partajat platformele cu Seat Ibiza Mark III și Skoda Fabia Mark I și II. Practic aveau aceeași platformă, dar erau dotate cu mai multe tipuri de motoare.
Chiar și Polo V, apărut în 2009, a fost dezvoltat pe platforma PQ 25 ce a fost folosită și pentru Audi A1 și Seat Ibiza Mark IV, lansată cu un an înainte. Ca idee masini economice, pentru oras, second hand mai ieftine, gasiti pe site-urile de anunturi online. olx, lajumate.ro, autovit, bestauto, publitim. Oricum parerile sunt impartite. Fiecare om are gusturile lui. Poza informativa. Pentru design interior si exterior vizionati acest video online click aici.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *