Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / Skoda / Skoda Superb – 1934 – 2017 cum a apărut și cum o știm noi astăzi

Skoda Superb – 1934 – 2017 cum a apărut și cum o știm noi astăzi

/
/
/
145 Views

Skoda Superb – 1934 – 1949 – 2001 – 2013 – 2015 – 2017

Începutul pentru Skoda Superb a avut loc încă din perioada anilor 1934-1949, când mașina de lux construită de Skoda Auto apărea pe piață având un motor V8 și o tracțiune integrală. Totodată, ea fiind prima disponibilă astfel în gamă. Poze cu masini de epoca gasesti aici.

Apoi, în 2001, s-a construit un alt model ce i-a luat locul, dar păstrând denumirea. Asta cu toate că s-a considerat că noua versiune nu ar avea nicio legătură cu ce se știa până atunci, mașina având acum la bază un Volkswagen Passat.

Skoda Superb actuală este un autovehicul de familie, generos, iar din anul 2001 alte trei noi generații ale modelului au început să se dezvolte – înainte fiind create cinci generații sub această denumire.

Skoda Superb la prima sa generație, din 2001 începând

După cum deja am menționat, prima generație Superb a fost bazată pe o platformă VW. În privința motoarelor și acestea au fost luate de la aceeași gamă, fiind deci împărțite cu mai multe modele de mașini. Pentru transmisii au fost incluse cutii de viteze cu cinci sau șase trepte în cazul celor manuale și ZF cu câte cinci trepte, automate.

Pe lângă motorul de 1,9 litri pe injecție, PD, Skoda Superb a mai avut parte și de un TDI de 2,0 litri, 103 kW, de 138CP și 140CP.

În 2006, luna august, modelul a fost puțin îmbunătățit prin adăugarea de radiator nou, faruri, indicatoare laterale în oglinzi și lămpi pe spate în formă de C, interiorul fiind cireașa de pe tort la capitolul adaptări.

Skoda luase în calcul și o versiune estate a modelului Skoda Superb, însă nu a finalizat ideea producând-o. Când modelul a început să fie disponibil în UK, cea mai scumpă variantă a fost estimată la 1000 de lire mai mult decât cel mai ieftin Jaguar.

A doua generație, scor Euro NCAP și un facelift

În anul 2008, la Salonul Auto Geneva, o nouă generație Skoda Superb a fost prezentată. Aceasta se baza pe platforma versiunii extinse Octavia A5 care aparține, la fel precum A6 PQ46, grupului Volkswagen.

Modelul Superb este cu cinci locuri, cinci uși, cea de pe spate fiind inovatoare, iar motorul având aspect transversal. Din iunie 2009 a fost prezentată și varianta Combi estate cu cinci uși, portbagajul ajungând la o capacitate de 633 litri.

Patru unități VW au fost introduse pentru motorizările pe benzină, în cazul opțiunilor diesel fiind disponibilă o injecție directă. În 2010, gama motoarelor a fost înnoită. Ca transmisii au fost incluse cutii manuale de viteze în cinci și șase trepte, dar și automate cu șase și șapte trepte, DSG ajungând cea mai populară dintre ele.

La capitolul testări și rezultate, Skoda Superb a obținut cinci din cinci stele din partea Euro NCAP în 2009.

Facelift Skoda Superb 2013 review

Din iunie 2013 începând, facelift-ul Skoda Superb a fost introdus pentru vânzare pe piața din Europa, prima sa dezvăluire fiind în același an în Shanghai. Imagini si design interior si exterior vezi aici. Masina este foarte dotata, comenzi pe volan, inchidere centralizata, faruri adaptabile la viraje, abs, esp, etc.

Designul său venea cu noi elemente exterioare și mecanismul pentru deschidere a fost ușurat. Cu anul 2014 începând, s-au implementat aceste schimbări în privința designului și pentru Skoda Superb Combi. De asemenea și alte caracteristici au fost extinse precum: asistent de parcare în mod automat, reglarea scaunelor din spate sau comanda electrică ce datorită plasării oferă manevrabilitate ușoară.

A treia generație Skoda Superb și părerile pro și contra despre ea

Anunțată în 2015 și programată să apară ca producție în masă de la jumătatea anului 2017, Skoda Superb din generația trei, este mai mare ca cea din a doua generație. Și nu doar atât. Preturi second hand dar si noi gasesti pe site-urile de anunturi auto promovate sau gratuite. Imagini Click aici. Publitim pareri.

Motoarele acestui model sunt cu injecție directă, turbocompresoare, cu patru cilindri. Astfel, cinci motoare pe benzină au fost introduse și trei diesel, modelul 2.0 TSI 4×4 206 kW fiind cel mai rapid din seria Skoda. Acesta ajunge la un maxim de viteză de 250 km/h, cu accelerație de 5,8 secunde între 0 și 100 km/h.
La testele de siguranță, mașina a fost notată de Euro NCAP cu cinci din cinci stele, la toate categoriile obținând un scor de peste 70 la sută.

Printre avantaje se regăsesc:

Portbagajul generos
Interiorul mare
Exteriorul îmbunătățit
Spațiu lejer pentru pasageri
Deschiderea portbagajului

Cât despre dezavantaje, acestea ar fi:

Feedbackul moderat pentru direcție
Prețul mai ridicat față de modelul anterior
Înclinația banchetei din spate
Interiorul fără prea multă personalitate

Despre masina se pot spune multe, oricum parerile sunt impartite, daca esti fan lasa un comment parerea ta conteaza, distribuie si pe facebook acest site cu masini online.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *