Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / Renault / Renault Laguna și ale sale patru generații apărute până în 2015

Renault Laguna și ale sale patru generații apărute până în 2015

/
/
/
318 Views

Renault Laguna generații apărute 2000-2001-2007-2008- 2015

Despre Renault Laguna se știe că este un autovehicul de clasa mare și că este produs de compania franceză Renault începând cu anul 1994 când prima generație a modelului a fost lansată. Apoi, în 2000, s-a lansat a doua generație, în 2007 a treia, care a avut și un facelift, iar în 2015 și a patra generație a mașinii apărea. Mai multe imagini gasiti pe internet accesand google images click aici.

Prima generație Renault Laguna 1994

Așa cum spuneam, pe la începutul anului 1994 a fost lansat hatchback-ul Renault Laguna care a venit ca înlocuitor al modelului Renault 21 hatchback. Anul următor și versiunea break a modelului a fost lansată, aceasta înlocuind Renault-ul 21 Nevada, denumirea sa fiind Laguna Grandtour.

În privința motorizărilor, Renault Laguna avea disponibile trei versiuni de motoare pe benzină: 1.6 litri, 1.8 litri și 2.0 litri; dar și o versiune diesel de 2.2 litri. Din 1995 și-a făcut apariția și motorul cu transmisie automată V6 de 3.0 litri.

Dotările standard au tot primit apoi echipamente noi și așa modelul a ajuns să aibă parte de geamuri electrice pentru partea din față și airbag pe partea șoferului. Opțional se puteau remarca airbag-urile duble, aerul condiționat, lectorul CD sau sistemul pentru anti-blocare al roților.
În 1998 modelul este restilizat, operațiunea vizând mai mult farurile și oglinzile retrovizoare. Poze si design gasiti aici.

Renault Laguna la cea de-a doua generație 2001

După șase ani, în 2001, apare și generația a doua a modelului și aceasta vine ca o premieră la nivel european. Renault Laguna este primul autovehicul care primește cinci din cinci stele oferite de EuroNCAP la testele de siguranță pentru pasageri.

Cheia clasică a fost înlocuită de un card prin care se făcea accesul în mașină și se putea porni motorul, iar între 2000 și 2007, vehiculul a mai avut parte de alte câteva mici stilizări.

Caroseria era disponibilă ca hatchback cu 4 uși sau break în 5 uși, iar motorizările aveau mai multe variante: de la 1.6 litri cu 16 valve, 110 bhp 82 kW, 112CP, cu o viteză maximă de 195 km/h (de la 0 la 100 în 11,5 secunde) în perioada 2001-2005; până la motorizarea de 3.0 litri cu 24 valve, V6, 210 bhp 157 kW, 213CP, cu o viteză maximă de 235 km/h (de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde) între 2005-2007.

A treia generație Renault Laguna 2007

În 4 iunie 2007, a treia generație Renault Laguna a fost oficial anunțată în presă. Noul model a fost însă prezentat abia în septembrie în cadrul Frankfurt Motor Show și comercializarea sa a fost începută din luna octombrie a aceluiași an.

La început doar două caroserii au fost disponibile: un estate și un liftback, ambele în cinci uși. Preturi dar si dotari gasiti pe site-urile de profil din domeniul auto, autovit click aici.

Generația cu numărul trei este bazată pe platforma D, aceeași pe care o au și Nissan Altima sau Nissan Murano. Modelul Renault Laguna din această generație este primul ce a trecut prin testul de compatibilitate electro-magnetică din faza de proiectare.

În 2008, la Salonul Auto de la Paris, s-a prezentat și modelul Renault Laguna Coupe, în trei uși, care a fost dezvoltat pe baza aceluiași concept cu al lui Renault Fluence din 2007. Stilistica, însă, se deosebește de modelele precedent lansate.

Apoi, cum se cerea ca generația 3 să fie înlocuită, constructorul francez a venit pentru acel moment doar cu un facelift minor al modelului deja lansat.
Cu această ocazie, mici îmbunătățiri au fost aduse, acestea fiind: restilizarea părții frontale cu LED-uri instalate la prizele de aer, seturi noi de jante, în interior sistem de infotainment cu ecran de 7 inch sau sistem audio de calitate înaltă.

În privința părții tehnice, paleta de motorizări este una mare ca de exemplu: 1.5 dCi de 110CP, 2.0 dCi cu trei puteri – 130, 150 ori 175CP – și un V6 diesel cu 240CP.

A patra generație Renault Laguna 2015 – 2017

În toamna anului 2015 era așteptată o nouă serie din gama Renault Laguna. Noutățile care urmau să apară, făceau sedanul să intre în lupta marilor competitori.

Primele schimbări se puteau observa la design. Mașina urma să renunțe la diferențele de aspect în funcție de model și urmau să fie introduse linii clare care să se diferențieze în funcție de clasa din care modelul face parte. Astfel designul se voia a fi unul sobru.

Dimensiunile mașinii au fost și ele crescute, fiind folosită platforma modulară CMF, iar accentul urma să cadă pe conectivitate și dotări într-adevăr utile. Mai exact, nu se mai puneau pe mașini ceea ce nu se cumpăra în masă.

Și cu acest model, Renault Laguna pare că reușește să își păstreze cele cinci stele primite de la EuroNCAP în privința siguranței pasagerilor, ceea ce este tot mai greu de obținut pentru alți fabricanți de mașini, ștacheta fiind foarte sus. Fotografii design interior gasiti aici.

Motorizările sunt Euro 6 și oferă în continuare puteri moderate, cele diesel ajungând la 180, respectiv 200CP și cele pe benzină ajungând și la 220CP, cu motor de doi litri, turbo. Cutiile de viteze sunt cu șase trepte sau transmisie EDC și dublu ambreiaj, atât automate cât și manuale, iar consumul a fost estimat cu o scădere de aproape 15-20% comparativ cu precedenta generație.

Ținuta de drum pentru noua mașină Renault Laguna este una sportivă, are sistem de frânare automată și condusul ei este confortabil. Pentru mai multe detalii lasati un comment, daca ti-a placut distribuie mai departe pe facebook postarea.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *