Stanley-Runabout-1898 Poze si detalii tehnice masini classice

Stanley Runabout 1898 are originea în SUA. Mașina are un motor de 1692 cc, cu doi cilindri în linie, cu aburi, și poate atinge 56 km/h maximum de viteză.

Ieftine și fiabile, peste două sute de astfel de unități au apărut între anii 1898-1899. Din 1906 începând, un model mai puternic, cu maximul de viteza de 204 km/h, a fost construit. Și se pare că recordul său de viteză s-a păstrat până în 2009, când o altă mașină alimentată cu abur, sofisticată și complexă a fost construită.

Stanley Runabout 1898 – istorie, design și date tehnice

În 1886 gemenii Francis și Freelan Stanley dezvoltau primul proces fotografic cu placă uscată, având success în domeniul respectiv. Aceștia înființaseră și o fabrică în Newton, Massachusetts, și lucrau la un mijloc de încărcare a unei plăci uscate într-o camera. Francis, însă, a fost distras în 1897 de o mașină primitivă cu aburi, remarcată cu ocazia unui spectacol.

Gândind că poate proiecta și construi o unitate mult mai practică, a creat un mic prototip de 350 livre pentru 500 de dolari. Unitatea a fost condusă la Kennebunkport și a câștigat o competiție, printre alte trăsuri fără cai, în cadrul unei expoziții din Boston.

Designul și modul de funcționare al mașinii Stanley Runabout review online

Freelan, având mâini pricepute, îl ajuta pe Francis, el fiind cel care sculpta modelele din lemn pentru turnare ca vehiculul să ajungă a fi produs în masă. Astfel că, în 1898, cei doi frați au reușit să producă 20 de mașini, iar un an mai târziu, 200 au fost vândute.

Cu cât performanța sa excela, pe atât de cunoscut devenea vehiculul și tot mai mulți oameni erau interesați de achiziția unui Stanley Runabout.

Mașina, cunoscută și sub denumiri precum: „ceainicul zburător” sau „aburul Stanley”, era construită din lemn și condusă cu ajutorul aburului. Aceasta avea motor cu un cilindru dublu, deținea mai puțin de 25 de piese mobile și roțile din spate îi erau acționate printr-un singur lanț.

Cum au apărut mașinile Stanley Runabout Poze si detalii

Puterea sa reală, inițial cu 3,5 cai putere de frână, era asigurată prin intermediul unul cazan vertical, montat sub scaune. Iar pentru consolidare, acesta era înfășurat în straturi de sârmă de pian. De asemenea, au fost puse supape de siguranță și niciun incident (precum că ar exploda) nu a fost înregistrat cu privire la vreun cazan Stanley.

Pentru ca vehiculul să funcționeze, teoretic orice material combustibil putea fi utilizat în alimentarea centralei. Însă odată cu asta, existau și unele mari dezavantaje. De pildă, durata de 40 de minute de așteptare de când cazanul era aprins, până ce vehiculul ar fi putut fi condus. – Durată necesară până ce capul de abur ar fi ajuns să fie suficient. Iar un rezervor plin de apă dura doar 20 de mile.

Stanley model E2 runabout classic car photography review online

În 1917, modelele următoare au înregistrat aproape 500 de vânzări, însă tehnologia era deja depășită.

Era aburului a apus, puterea și economia motorului cu combustie internă îmbunătățindu-se, fiind pe benzină și pornind mult mai repede. În dispariția aburului, se pare că și prețul a devenit o problemă, vaporii necesitând costuri mari de fabricare.

De altfel, o altă inovație au reprezentat moatoarele de pornire acționate electric. Daca ti a placut articolul te rog sa distribui si prietenilor de pe facebook, pinterest, instagram, twitter, retele sociale. Mai multe poze si design gassesti aici. Un site cu mai multe detalii in limba engleza gasiti aici click. Pozele se pot folosi si ca wallpaper pentru laptop, desktop, imagini background pentru telefon cu masini classice free download.

Stanley model E2 runabout nice classic car download wallpaper for desktop free
Distribuie sa vada si prieteni tai!

Ciobanu Adrian

Mașini și Motoare detalii și informații din domeniul Auto! Păreri și review cu detalii tehnice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *