Masini Panhard-et-Levassor-Phaeton-Poze si detalii din 1891

Vehiculul Panhard et Levassor Phaeton este de origine franceză și a fost construit de Rene Panhard și Emile Levassor. Aceasta fiind de altfel prima lor mașină scoasă la vânzare în anul 1890.

Motorul său a fost construit sub licență Daimler, având o capacitate de 1060 cc, cu doi cilindri în linie, maximum vitezei atinse fiind de 19 km/h.

Cei doi constructori sunt de asemenea inventatori ai transmisiei cu roată dințată baladoare și motorului montat în față  –  cu tracțiunea pe spate.

Panhard et Levassor Phaeton 1891 Masina de origine Franceza

Fabrica auto a reușit să vândă primul automobil în 1890, în baza licenței Daimler pentru motor. Levassor a reușit să obțină licența prin Edouard Sarazin, avocatul care îl reprezenta pe prietenul său, Gottlieb Daimler, în Franța, la Paris.

După ce, în 1887, Sarazin a decedat, Daimler a continuat afacerile cu văduva acestuia, Louise. Obținerea licenței fiind finalizată cu ajutorul acesteia. Iar în 1890, Levassor și Louise s-au căsătorit, Daimler și Levassor devenind astfel prieteni și împărtășindu-și unul altuia experiențele dobândite.

Primele mașini stabiliseră standarde moderne, însă fiecare vehicul însemna un design unic; O pedală cu ambreiaj a fost folosită pentru acționarea cutiei de viteze antrenate în lanț. Iar radiatorul vehiculului era montat în partea din față. Un Panhard et Levassor, creat în 1895, a fost creditat ca având prima transmisie modernă.

Compania fusese înființată din 1887, denumită initial Panhard et Levassor

„State of the art”- Systeme Panhard a fost format din patru roti, cu motor montat  în partea frontală și tracțiune pe spate –  având transmisie brută cu angrenaj glisant.

Prețul de vânzare al acestui model era de 3500 de franci. Standard păstrat până în 1928, când Cadillac a introdus „sincromesh”; urmând a deveni macheta standard a automobilelor, în cea mai mare parte a secolului următor.

În același an, permisul Daimler de motor a fost împărțit cu Armand Peugeot, prducătorul de biciclete care a înființat propria companie auto.

Primul design all-Levassor a fost construit de companie în 1891 Review Poze

Acesta avea motorul plasat în spate, în patru timpi și doi cilindri în V, servind propulsia automobilului. Un test rutier a fost efectuat cu acest vehicul, pe distanța de 225 km, Paris-Etretat, având o viteză medie de 10 km/h, respectiv 17 km/h.

Cea de-a șaptea mașină a companiei, cu motor în față, construită în septembrie 1891, se află în cadrul muzeului. În perioada octombrie-decembrie 1891, Panhard et Levassor au vândut șase automobile clienților din Franța.

Unul dintre acestea a fost achiziționat în noiembrie cu suma de 3404 franci, după care în aprilie 1892 a fost revândut contra sumei de 4750 franci, ca ulterior să ajungă a fi cumpărat cu 5000 de franci, de această dată.

În perioada utilizării sale, pare-se că automobilul a suferit câteva transformări importante, acestea având loc cel mai probabil prin jurul anului 1895.

În iunie 1891, a fost construit al doilea automobil Panhard et Levassor Imagini

Un articol despre o masina frantuzeasca mai timpurie dar si moderna, cateva detalii gasiti aici pe site cu o masina mai putin cunoscuta dvs, Un site care isi dedica toate resursele pentru a va pune la dispozitie materiale si informatii despre automobilele timpului si nu numai!. Mai multe poze gasiti aici. Cateva informatii in limba engleza gasiti aici. Un articol care trebuie distribuit si pe facebook, pinterest, twitter, instagram, etc. da un like pagini noastre click aici. Multumesc tuturor pentru vizita si va astept sa mai reveniti pe acest site!

O masina frantuzeasca realizata in anul 1891, oameni si timpuri.
Distribuie sa vada si prieteni tai!

Ciobanu Adrian

Mașini și Motoare detalii și informații din domeniul Auto! Păreri și review cu detalii tehnice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *