Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / Ford / Ford Transit – evoluția autovehiculului pe parcursul a 61 de ani

Ford Transit – evoluția autovehiculului pe parcursul a 61 de ani

/
/
/
307 Views

Ford Transit – evoluția autovehiculului 7 generatii

 

Încă din 1965, Ford Transit devine mai cunoscut publicului larg. Autovehiculul utilitar era unul ușor și a fost produs de Ford Motor Company. Variantele disponibile au fost: pick-up, furgonete și minivan.

Povestea sa începe, însă, chiar din 1953 când a fost introdus ca primă generație. Pe atunci avea un motor de 1,3 litri și putea să transporte 1000 kg. Începând cu anul 1961, autovehiculul a fost numit Ford Taunus Transit, însă producția modelului s-a întrerupt în 1965.

Apoi, în perioada 1965-1978, Ford Transit vine cu cea de-a doua generație.

Acest model era mai mult pe stilul american, era mai lat și oferea mai multe variante decât concurenții lui.
Variantele sale de caroserii erau: cu ampatament scurt și lung, pick-up, microbuz și pick-up cu patru uși.

O ușoară revizuire i-a fost făcută în 1971 când a primit, pentru întâia dată, un motor diesel ce avea 45 kw (62CP). Pentru Europa, motoarele disponibile erau germane, acestea fiind preluate de la Ford Taunus V4 cu 1.3, 1.5 sau 1.7 litri, ori chiar versiunea Essex de 2.0 litri.

A treia generație a lui Ford Transit este produsă în perioada 1978-1985.

Din anul 1978, autovehiculul a început să apară prin showroom-uri. Cea de-a treia generație avea partea din față nouă și interiorul actualizat.
I-au fost introduse motorizările Pinto și Cortina și pentru prima dată a fost disponibil și motorul V6 Essex.

În 1984 s-au făcut îmbunătățiri pentru Ford Transit, acestea însemnând câteva modificări mici de echipare, introducerea unui motor diesel pe injecție directă și o transmisie automată, disponibilă pentru întâia dată. Odată cu acestea și caroseria venea cu mai multe tipuri de caroserie precum: șasiu cabină, dubă tipică și autobuz.

Generația a patra Ford Transit – perioada 1986 -2000

În anul 1986 a fost lansată și a treia generație Ford Transit, iar în acea parioadă a prezentat un mult mai mic coeficient aerodinamic decât al altor mașini de atunci. Astfel era și mai economic decât modelul său anterior, deși zona sa de încărcare a fost crescută. De asemenea s-au mărit și portierele și, totodată, partea laterală. Fotografii gasesti aici.

În 1995 apare și facelift-ul pentru Ford Transit. Acesta are o nouă față frontală, un tablou nou de bord și motor de 8 valve 2z.0 L DOHC, la fel ca Ford Scorpio din perioada 1994-1998.

Facelift-ul a venit cu dotări opționale precum: airbag-uri, geamuri electrice, aer condiționat, oglinzi electrice și închidere centralizată.
Disponibilitatea acestui autovehicul, VE83, a fost până în 2000, însă în Vietnam construcția sa a continuat până în 2003 după care noua generație l-a înlocuit.

Între 2000-2006 a cincea generație apare.

Cea mai importantă inovație a acestui model era tracțiunea care era varianta față sau integrală.
Motorizările acestei generații Ford Transit erau diesel, ce variau între 75CP și 135CP, sau pe benzină cu 2,3 litri, în variante de 141CP ori 145CP, cu conversie GPL încă din fabrică. Mai târziu au apărut și motoarele diesel „Common Rail”, acestea oferind rafinament mai bun și consum îmbunătățit de combustibil.

Pentru versiunile utilitare, cabine șasiu, basculante sau camionete s-au oferit înălțimi, până la mijlocul anului 2001, când gama a fost, în mare parte, lansată. Ford Transit avea mai multe variante de plafon, greutăți, transmisii și lungimi decât oricare alt autovehicul similar.

Numărul șase al generațiilor a fost disponibil între 2006-2013.

În luna august 2006 Ford Transit este prezentat cu altă față frontală și lumini pe spate. Pe lângă aceste schimbări mai apar și altele ca: schimbarea radioului și punerea schimbătorului de viteze pe tabloul de bord.

Însă și alte configurații au fost disponibile: varianta medie era cu un acoperiș redus de ampatament și avea o opțiune cu axa grea pe față, utilă în transportarea echipamentelor grele. Și din 2007 a fost disponibil și cu tracțiune de până la 3,5 tone, iar motorul de 140CP, de 103 kw, îl înlocuia de acum pe cel de 130CP ce avea cutia de viteze manuală cu șase trepte.

Tot această generație are și un sistem start-stop ce poate opri motorul dacă motorul se oprește prin cutia de viteze la un punct mort și ambreiajul decupat.

Ford Transit ajunge la a șaptea generație în 2014.

Toată producția europeană a acestui model se face la Ford Otosan, în Turcia.

Spațiul de încărcare al lui Ford Transit era atunci de la 9.6 până la 15.1 metri cubi și modelul era disponibil cu cinci variante de caroserii cu greutăți posibile cuprinse între 2900 kg-4700 kg.
Iar cele cinci au tipuri de tracțiune față, spate și integral, aceste variante fiind:
Transit
Autoșasiu cu cabină
Kombi
Minibus
Furgon cu cabină.

Pentru a vedea mai multe modele pareri vezi pe google image toate modelele si marimile culori si poze. Cele mai bune preturi gasiti pe site-urile de anunturi vanzare/cumparare din Toata Romania. OLX, Lajumate, Publitim. Anunturi online gasiti aici. Preturi de la 2000 de euro in sus.

Daca ti-a placut postarea te rugam sa distribui mai departe sa vada si prieteni, vecini, colegi tai. Daca ai vre-o parere lasa un comment.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *