Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / Dacia / Dacia Solenza – An fabricatie, detalii tehnice și variante disponibile

Dacia Solenza – An fabricatie, detalii tehnice și variante disponibile

/
/
/
170 Views

Dacia Solenza – An fabricatie, detalii tehnice și variante disponibile

Dacia Solenza a fost construită între 2003 și 2005 la uzinele Dacia. Mașina, care era o berlină cu hayon, era bazată pe modelul Super Nova, aspectul înnoit fiind identificator apoi pentru marca Solenza. poze online gasesti aici.

Descriere generală – Dacia Solenza

Noul model al perioadei avea exteriorul mai modern și bordul redesenat. Iar materialele utilizate în interior erau mai calitative decât ale predecesorului său, Super Nova.

În martie 2003 Dacia Solenza și-a făcut apariția și în luna noiembrie a aceluiași an, structura de rezistență i-a și fost îmbunătățită. Pentru variantele superioare erau disponibile airbag-uri, dar doar pentru șoferi. Oricum, primul model al brand-ului care avea echipări moderne de siguranță a fost Dacia Solenza. Imagini gratuite gasiti aici. Design interior dar si exterior gasiti pe google images.

Probabil și din acest motiv a fost modelul atât de bine primit pe piața de la noi din țară, înregistrând, totodată, cifre bune și la export. Compania a oprit producția în 2005 și din acea vară s-a concentrat mai mult pe modelul Dacia Logan, care ușor-ușor a luat locul Solenzei în totalitate.

Dacia Solenza a fost echipată în cinci variante: Confort, Europa, Scala, Clima și Rapsodie, nu neapărat în această ordine. Europa era versiunea de bază a mașinii și avea, printre altele, și anti-demaraj electronic. Varianta Confort oferea airbag pe partea șoferului, bare de protecție de culoare identică cu cea a caroseriei, turometru, telecomandă plus închidere centralizată și casetofon cu radio. Cu un avantaj în plus venea și Rapsodie și noutatea consta în introducerea servodirecției. Pentru Clima, în schimb, se adăugase aer condiționat, geamuri electrice pentru partea din față și proiectoare de ceață. Însă versiunea de top, Scala, mai avea în plus jante de aliaj, radio-CD și eleron posterior de aceeași culoare pe care o avea și caroseria.

Variantele de motorizări disponibile

Dacia Solenza avusese parte de două motorizări doar: pe benzină și diesel, câte una pentru fiecare variantă.

Cea pe benzină era de 1.4 litri și semăna cu cea de la Super Nova. Capacitatea era de 1390 cmc, cu opt supape, putere maximă 55 kW, 75CP la 5250 rpm, viteză maximă 161 km/h, accelerație de la 0 la 100 în 13,1 secunde și un consum de 7,7 litri/100 km urban și 6,3 litri extraurban.

Motorizarea diesel era de 1.9 litri, la fel cu cea a lui Renault Kangoo și aproape și ca cea de la Dacia Pick-Up. Capacitatea sa era de 1870 cmc, cu opt supape, 50 kW, 63CP și 4500 rpm, ajungea la un maxim de viteză de 155 km/h, accelerând de la 0 la 100 km/h în 16,9 secunde, iar consumul urban era de 5,6 litri/100 km și extraurban de 4,5 litri/100 km.

Reinventarea autoturismului Dacia Solenza

Se preconiza că anul 2015 ar fi putut reprezenta alt început pentru Dacia Solenza. Mai exact, berlina urma să fie în continuare o mașină dedicată familiei, însă mult îmbunătățită.

Dacia își dorea ca acest model să-i fi scăpat de imaginea low-cost obișnuită și să conducă grupul Renault spre ideea de companie generalistă producătoare de mașini.

Printre dotările principale, autoturismul urma să aibă: scaune încălzite, accesorii multimedia, climă și sistem de navigație, iar prețul de pornire ar fi fost de la 13 mii de euro. Bineînțeles că și acesta ar fi fost un succes, având în vedere că din anul 2003, când a fost creată, au fost disponibile până în 80 de mii de exemplare de acest fel.

Vestea bună este că pe piața second-hand încă se găsesc variantele populare Dacia Solenza. Și asta în diverse culori și cam pentru orice buzunar, fiind prețuri accesibile și azi, în 2017. Anunturi gratuite cu masini second hand dar si preturi mici gasesti pe site-ul lajumate.ro click aici. Modele, design, culori cate vrei.

Daca ai avut o asemenea masina poti sa ne spui parerea ta despre cat de buna era ce defecte avea, puncte pro, dar si contra, distribuie pe facebook sau pe site-urile de social media. Lasa un comment este gratuit.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *