Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / Dacia / Dacia 1310 și anii săi de glorie din 1979 până în 2004

Dacia 1310 și anii săi de glorie din 1979 până în 2004

/
/
/
220 Views

Dacia 1310 din 1979 până în 2004 Review

Începând cu anul 1979, autoturismul de familie, Dacia 1310, a fost fabricat și a fost lansat ca înlocuitor al modelului 1300. Amândouă modele au ajuns la un număr total de 1.959.730, berlina finală fiind fabricată în 2004, an în care a și fost înlocuită de Logan.

Precum modelul 1300 și Dacia 1310 a fost produsă în două versiuni de caroserie: break și belină. Iar alte variante i-au fost apoi derivate: hayon, camionetă și coupe.

Dacia 1310 în anii 1979-1984

Prima restilizare majoră a modelului Dacia 1300 a avut loc în 1978 când și denumirea i s-a schimbat în Dacia 1310. Premiera noului model a avut loc un an mai târziu, în toamnă, eveniment în care a și fost desemnată ca mașina anului 1980. Poze cu batrana vezi aici.

Modificările ce s-au petrecut au vizat ambele părți: exterior și interior. Printre schimbările exterioare se regăseau: o nouă mască pentru partea din față, 4 faruri rotunde, para-șocuri înalte pentru semnalizări, poziție cu un singur bloc de lămpi pentru partea din spate, frână și mers înapoi, portbagaj restilizat.

Dacia 1310 mai avea: radio, spălător electric pentru parbriz, lunetă cu dezaburire, dublu circuit pentru frâne, oglinzi exterioare pe ambele părți, scaune cu tetiere și spațiu lărgit pentru pasageri.

Partea tehnică a fost și ea îmbunătățită. Electroventilatorul, economizorul sau priza de aer cald a filtrului, făceau parte din dotările modelului. Creșterea în putere a motorului și scăderea de consum a combustibilului erau privite cu ochi buni de cumpărători. Motorul avea 1289 cmc, 56CP la 5250 rpm și cuplul maxim fiind 94 Nm la 3500 rpm.

Perioada 1984-1990 aduce noi adaptări pentru Dacia 1310

În 1983 a fost prezentat modelul 1984 care avea un motor de 64CP, 1400 cmc, și 5000 rpm, cuplu maxim 103 Nm la 3000 rpm. Și deși existau și variantele 1200, 1400 și 1600 cmc, acestea apăreau tot sub numele Dacia 1310. Imagini click aici.

Anul 1985 a fost cel din care modelul break putea fi achiziționat de persoanele particulare. Variantele modelelor erau în număr de șase. În cazul berlinei simple, motorul era de 1289 cmc, avea cutie de viteze în patru trepte și jante 155 R13, iar anvelope 155-13 TT. Plus alte dotări.

1987 vine cu o nouă lansare, derivată din Dacia 1310, numită Dacia 1320. Aceasta a fost echipată cu motor de 1300 cmc dar și cu unul de 1400 cmc, iar cutiile de viteze erau în patru sau cinci trepte. Preturi mici fara concurenta, anunturi auto online gasiti aici pe autovit, sau best auto. Preturi pentru toata lumea.

Între anii 1990 și 1994 alte restilizări sunt făcute, în 1992 renunțând-u-se și la motorul de 1289 cmc și 54CP, dar și la cutia de viteze cu patru trepte. La finalul anului 1994 a fost introdus motorul 1557 cmc, 73CP și de aceste schimbări au parte nu doar berlinele ci și break-urile și utilitarele. De asemenea sunt făcute diverse prototipuri având la bază Dacia 1310 sau 1410.

Până în 2004, numele Dacia 1310 apune

Perioada anilor 1994-2000, aduce, bineînțeles, alte restilizări printre care își fac apariția și dotări noi precum motorul pe benzină cu injecție.

Anii 2001-2002 aduc o serie specială în două nuanțe de gri ca scheme de vopsire. În schimb, în anul 2004, se oprește producția mașinilor break și berlină, cu toate că încă din 2002 Dacia 1310 își schimbase numele în favoarea lor și vechea denumire fusese abandonată. Fotografii 2004 aici.

Daca ti-a placut articolul distribuie pe facebook sa vada si prieteni tai. Daca vrei sa lasi un comment esti liber sa o faci. Sigur ai avut o dacie.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *