Masini Si Motoare

Site despre Masini Si Motoare Review Pareri

Home / BMW / BMW 316 d vs 316 i – iată varianta cea mai economică din seria trei

BMW 316 d vs 316 i – iată varianta cea mai economică din seria trei

/
/
/
210 Views

BMW seria 3 316 d vs 316 i 2009 – 2015

Atât BMW 316 d cât și BMW 316 i aparțin seriei trei din gama constructorului bavarez. Și cum un nou 316 d a fost lansat în 2009 iar despre BMW 3 s-a discutat în legătură cu un facelift pentru 2015, vom vorbi despre cele două variante pe rând.

Cel mai economic motor din seria trei a fost BMW 316 d

Apărut în anul 2009, autovehiculul se voia a fi unul economic, iar consumul său să nu depășească 4,5 litri la suta de km. Astfel că din septembrie, versiunea ar fi devenit disponibilă și pentru Europa.

Modelul a fost propulsat de un motor diesel. Patru cilindri i-au fost acordați motorului, capacitatea acestuia fiind de 1995 cm cubi, 116 CP și cuplu motor de 260 Nm. Anunturi cu maini gasesti aici. Preturile sunt atat pentru oameni saraci cat si pentru cei bogati.

Viteza la care BMW 316 d poate ajunge cu acest motor, este între 0 și 100 km/h în 10,9 secunde, cu maximum de accelerare până la 201 km/h.
Automobilul se poate remarca prin emisiile sale reduse de carbon, ele ajungând la 118 g/km. Combustibilul mediu consumat este în jur de 4,5 l /100 km.

Disponibilitatea modelului a fost acum opt ani doar în varianta cu transmisie manuală și șase trepte, iar printre dotările din fabrică sunt: volan îmbrăcat în piele, aer condiționat și proiectoare de ceață.

Drive test în 2015 cu BMW 316 d – puncte pro și contra

Cum clienții sunt obișnuiți cu percepția unui model seria 3, nici acum BMW nu dezamăgește și oferă aceeași caroserie destul de mare și de această dată. Iar portbagajul unui 316 d este și el încăpător.

În privința consumului de carburant , BMW 316 d poate parcurge lejer 1400 de km extraurban cu un singur plin. Mașina, însă, este mai potrivită celor care vor o experiență rutieră normală, cu anduranță de top pe distanțe mari. Nu e, în schimb, deloc un model destinat celor care sunt șoferi împătimiți și doresc performanțe la cele mai ridicate standarde, indiferent de anotimp ori suprafață de rulare.

În modul Eco Pro, pe autostradă, cutia ZF8 automată a arătat ca turație 2000 rpm pentru viteza constantă de 130 km/h. Lucrul acesta se traduce printr-un real consum de 5,2 litri la fecare sută de km parcursă. Imagini gasesti aici.

Deci mașina este dedicată celor ce vor eficiență mare la un preț mai mic. Dacă motorizarea aleasă costă mai puțin, se pot achiziționa cu banii rămași alte opțiuni în plus, disponibile pentru seria trei.

Puncte pro:

Economie și eleganță în privința motorului
Cutie calitativă, ZF8
Tren confortabil de rulare
Tracțiune pe spate, fără alte dezavantaje
Prețul scăzut de achiziție
Valoare ridicată în caz de revânzare

Puncte contra:

Motorizare cu tentă sportivă
Listă prea mare de opționale
Pentru cine preferă mai sport, nu e o variantă tocmai potrivită.

Despre BMW seria 3 316 i

Și de data asta BMW păstrează tradiția, dar realizează un aspect atrăgător cu ajutorul blocurilor optice și muchiilor de pe capotă, ce par ușor agresive, însă datorită cărora partea frontală iese în evidență.

În privința motorizărilor BMW 316 i, versiunea are 136CP la 4350 rpm și 220 Nm la 1350 rpm, iar costurile de achiziție, întreținere și rulare sunt destul de bune. Poze gasesti aici.

Sprintul este de de la 0 la 100 km/h în 8,9 secunde, cu maximum de viteză de 210 km/h, consumul mediu fiind de 5,8 litri/100km.
În concluzie, BMW 316 i are cilindree mică, este ieftin, rapid, are un consum redus și este mai puțin poluant decât un Audi A 4, spre exemplu.

Daca ti-a placut review-ul distribuie si prietenilor tai de pe facebook, parerea ta tonteaza! lasa un comment

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *